V knižnej publikácii sa venujeme problematike zobrazovania priestoru, ktorá je súčasťou sekundárneho matematického vzdelávania. Uvedená problematika patrí do tematického celku priestorová geometria, ktorá ako súčasť matematiky spôsobuje žiakom základných a stredných škôl určité ťažkosti. Často je pre nich neobľúbenou časťou matematickej prípravy pre život a žiaci neprejavujú o ňu ani záujem. Základ priestorovej geometrie tvorí zobrazovanie priestoru, a preto je podstatné sa sústrediť na zobrazovacie metódy s ohľadom na ich využitie v praxi. Môžeme nimi zobraziť trojrozmerný priestor do roviny tak, aby sme dosiahli jednoznačnosť a názornosť tohto zobrazovania a z pohľadu žiaka je tento získaný výsledok zrozumiteľný. V publikácii sme sa zamerali na priestorovú predstavivosť a s ňou spojenú problematiku zobrazovania priestoru v sekundárnom matematickom vzdelávaní. Prezentujeme potrebné nové a efektívne nástroje na zlepšenie vzdelávacieho procesu, ktoré si vyžaduje spoločnosť a prax. Nami uvedené skúsenosti a názory sú určené širšej odbornej verejnosti, ale aj pedagógom a učiteľom matematiky.