V publikácii sa zaoberáme pokrývaním roviny mnohouholníkmi. Prvú kapitolu sme preto zamerali na zaradenie učiva o mnohouholníkoch do jednotlivých stupňov vzdelávania podľa štátneho vzdelávacieho programu. Venujeme sa v nej tiež prehľadu základných poznatkov o mnohouholníkoch, niektorými z nich musí žiak disponovať, aby zvládol realizáciu neskôr navrhovaných aktivít zameraných na pokrývanie roviny. Obsahom druhej kapitoly sú teoreticky spracované literárne zdroje, ktorými sprostredkovávame rôzne informácie o pokrývaní roviny, teseláciách, zameriavame sa však predovšetkým na pokrývanie roviny mnohouholníkmi. V tretej kapitole uvádzame návrhy aktivít k riešenej problematike s využitím rôznych pomôcok. Táto kapitola obsahuje aktivity vhodné pre predprimárne, primárne i sekundárne vzdelávanie. Aktivita vhodná predovšetkým pre sekundárne je zameraná na pokrývanie roviny pravidelnými mnohouholníkmi. V predloženej publikácii sme sa snažili pripraviť teoretický základ, ktorý považujeme za postačujúci pri realizácii neskôr uvedených aktivít, zameraných na rovinné geometrické útvary a pokrývanie roviny. Dúfame, že spracovaná problematika bude inšpiratívna pre učiteľov z praxe, budúcich učiteľov matematiky a zároveň pomôže žiakom prepojiť teoretické poznatky s praxou.