V tejto publikácii sa venujeme aktuálnym trendom vo vyučovaní matematiky. Podávame aktuálne poznatky teórie vyučovania matematiky o tom, ako by učenie a vyučovanie matematiky mohlo prebiehať. Konkrétne sa publikácia venuje teoretickému rámcu s názvom: Vyučovanie pre robustné pochopenie matematiky s cieľom prevencie formalizmu vo vedomostiach žiakov. Súčasne poukazujeme na miskoncepcie súvisiace s formálnym poznaním matematických pojmov a vzťahov a uvádzame konkrétne nástroje na diagnostiku formalizmu v žiackych vedomostiach. Vysokoškolská učebnica je určená ako aktuálna povinná študijná literatúra pre študentov učiteľstva matematiky pre sekundárny stupeň vzdelávania, ktorí sa zapíšu na povinne voliteľný predmet Aktuálne trendy vo vyučovaní matematiky. Veríme však, že si nájde čitateľov aj v radoch učiteľov matematiky na základných i stredných školách.
Fulltext dostupný TU.